Sjuk djurägare

Júni från Jemthagen

Hur löser alla djurägare sin egen sjukdom dvs inte djurens utan sin egen? Måste säga att vi är imponerande männsikor.

Även om vi är sjuka, influensa, magsjuka, febriga eller vad som. Djuren måste ändå ut, in, vattnas och fodras. Det är bara att kliva i storstövlarna och ge sig ut i ur och skur.

Inte alla har personal, familj, vänner som kan hugga in. Tacksam är jag att jag har Leif och nuförtiden även en Stina som inhyrning.

För första gången kunde jag ligga kvar i sängen och hästarna fick ändå lunch. Visste att sambon skulle komma hem och ge middag osv. Kunde lungt ligga kvar med min influensa och feber.

Det är inte alla som kan det - hunden vill ändå ut och kissa!

Så många gånger som jag kravlat mig ut, febrig och jävlig, hästarna går först. That´s horselife...

Det dåliga samvetet kryper sig på, hästarna är omotionerade så många dagar på raken, först pga ryggskott och nu influensa. Men nu sopar jag dåliga samvetet under mattan och börjar om på ny kula. Nu är jag fit-for-fight.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"