Härlig helg


Vilken skön helg, en sån som jag behövde. Förra helgen låg jag sjuk, i fredags var jag ganska sliten efter veckan och vi gjorde en myskväll och gick och la oss tidigt. Åldern tar ut sin rätt.

Det blev en bra tränings vecka för mig själv förra veckan men värre var det för hästarna. I början av veckan var inte orken tillbaka och i slutet av veckan han jag inte med.

Så i lördags efter en lång natts sömn blev det en puls-i-pudersnö med både Júni och Júlia. Avslutade sedan med en skritt tur med Ómur. Sedan blev det bastu med Stina, stallkompisen, lite vin och hästsnack.

Idag fick hästarna, både Jülia och Júni jobba lite mer. Julia fick träna på övergångar, skritt-tölt-skritt och trav-galopp-trav. Gick bra. Júni istället fick tölt mycket både korta stäräckor och lite längre, men hela tiden i så kort tempo som han klarar av. Sedan blev det hyfsat kort galopp i uppförsbacke. Även han jobbade på bra.

Ómur och jag avslutade med ett skrittpass på ridplan. Gjorde alla övningar vi kunde komma på, skänkelvikning. sluta, öppna, samlad skritt, bakdelsvändning, framdelsvändning, rygga, halt osv. Detaljer och presission. Så kul!

Sedan var det den egna motionen, kan inte lägga den på hyllan bara för att det är helg. Vi har superfina skidspår utanför dörren, ner till skogen, en skogssväng och sedan upp igen. Sedan är man slut och redo för bastu igen.

Avslutade helgen med god middag av orre. Hur ofta har man en orre i frysen, lyx!

Så nöjd! Hoppas även ni haft en god helg!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"