Höst när det är som vackrast


Vilken härlig helg och vilket härligt höstväder. Stina och jag har varit på härliga långturer både idag och igår. Njutit av hästarna, underlaget och höstfärgerna.

Hunnit med mycket hemma, inte alls det jag planerat men annat som passat humöret och vädret bättre. 

Börjat mockat hagar, så dom blir fina inför vintern. 

Plockat svamp och hallon. Skördat i landet. Mitt fina trädgårdsland har levererat godsaker i år. Men även floppat med annat tex hinner inte ärtorna mogna. Min mangold togs över av vackra ringblommor. Blommor som jag sådde förra året och inte hade en aning att dom skulle komma i år igen. Mangolden hade inte en chans. Idag skördade jag vitkål. Fortfarande får jag någon enstaka jordgubbe eller ett smultron.


Hunnit jobba lite också med att ID-kontrollera och chippa några hästar. Ingen ledig onsdag kommande vecka. Kommer kännas drygt. Men får se fram emot två lediga dagar veckan efter istället.

Önskar mig fler härliga höstdagar!

Nästa helg är det ridkurs på Valne gård...



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"