Föreläsning - Ridning och självkänsla


Ikväll blir det föreläsning på Wången med Haffi Gislason. Ämnet är Ridning och självkänsla. Vilket är ett ämne som Haffi brinner för. Förutom föreläsningen har han ridkurs i helgen, men den är jag inte anmäld till.

När jag började rida Islandshäst, red jag mycket på turridning. Efter några år, någon gång 1995-1998 hittade jag Haffis stall utanför Åkersberga. Där hittade jag Islandshästar som kunde gå i form och flyttade för skänkeln och jag minns att jag var väldigt fascinerad, för detta var så ovanligt på Islandshästar på den tiden. Idag är det dock helt annorlunda. Utvecklingen har gått framåt.

Jag hoppas att jag ikväll kan säga - om jag dör imorgon, hade jag kul ikväll :)


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"