Semester

Nu är semestern slut för denna gång, nästan, har lite strödagar kvar att se fram emot.

Man kan tro att jag tagit semester från hemsidan och bloggen också. Men ordningen skall nu återställas.

Under semestern har jag bla pysslat på med sadelkammaren. Men det går långsamt. Väggar och hyllor är klara. Golvet är skurat, slipat och oljat. Nu skall det målas. I taket är bjälkarna klara, allt virke sågat. Kvistarna skall schelakeras och sedan ska det målas. En del pyssel kvar med andra ord.

Senaste veckan har jag skurat transporten.

I stallet har jag fuskat med städningen i år. Dörrarna var skitigast så dom har jag skurat och målat. Resten är hyfsat rent och får vara till nästa år.

Foderlådan är dammsugen och rengjord för i år.

Man hinner inte allt man vill. Skall tvätta fönster någon dag.

Kommentarer

Sanna sa…
Oj vad du har varit duktig! :D
Snyggt! Smart att fuska där det inte märks (eller spelar någon större skillnad).

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"