3-dagars pasé


Oj vad tyst, lugnt och tomt det blir när kursen är över. I tre dagar har man folk runt omkring sig hela tiden, tider att passa och full gas från morgon till kväll.

Pust, åtminstone jag är helt slut efter 3-dagars men också fylld av ny energi, nya idéer och massor med inspiration.

Jag red för Atli andra dagen (och som jag skrev tidigare, Gummi första dagen). Både Gummi och Atli är JÄTTEbra, men för mig blir dom två "kaos i mitt huvud". Detta har hänt förr och hände igen.

Det är så konstigt, dom vill samma sak dvs har samma mål men dom vill få mig att komma till målet på två olika sätt. En stor bov i "dramat" är också att jag är så otroligt omusikalisk, jag har verkligen ingen känsla för varken takt eller rytm. Ni förstår ju själva problemet då att försöka rida islandshäst med fem gångarter.


Min hjärna hamnar i konflikt. Så tredje dagen när jag fick komma till Olil, var jag på förmiddagspasset ganska kaos i skallen. Andra passet var jag mer harmonisk och mycket nöjd med resultatet.

Andra dagen höll Atli en clinic och tredje dagen höll Gummi en clinic.

Innan lastning och hemfärd utnyttjade jag Wångens faciliteter. Ómur vägdes, vikt 384 kg, och sedan fick han en hösttvätt, med varmvatten och såpa. Skönt!

Otroligt nöjd häst som släpptes ut i hagen hemma. Jag han inte stänga grinden till hagen förrän han var brun av jorden.

Redan anmält mig till nästa års kurs dvs om den blir av. Arrangören var också mycket trött och hotade med att gå i strejk.

Men vi hoppas på en fortsättning, konceptet är så otroligt bra.

Kursen startade 2002, vilket är helt otroligt!

Min otroligt duktiga häst, han bara levererar det jag ber om, ställer alltid upp. Gör inte mer än han behöver. Vi lever i "mellanmjölkens land" tillsammans...

Nu skall vi göra plankan varje ridpass och när han har gjort plankan, har jag lovat att även jag skall göra plankan (dvs när jag kommer in). Vänta bara snart skall ni få se magrutor på oss båda.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"