Mina vårkvällar

Just nu har vi jättefina majkvällar och vad gör en hästmänniska då, jo står i hagen och mockar skit. Än så länge har inte gräset börjat växa hos oss, så det är just nu jättelätt och lämpligt att mocka skit. Men det är drygt. För att överhuvudtaget överleva måste jag sätta upp mål. Typ rita upp områden i hagen (i huvudet), så tar man ett område åt gången eller 5 skottkärror, sedan får man göra något annat (typ dricka en kopp kaffe).

Valackarna går kvar i samma hage sommar som vinter, därför tycker jag att den hagen är prio ett. Har snart hunnit halva. Ómurs hage har jag också börjat med, den går fort när man väl börjar, för han skiter typ i 5 högar. Ridstonas hage har Stina hållit efter i flera veckor, så den är jättefin. Avelstonas vinterhage är värst, den skulle jag bara vilja bränna upp (förtränga). När man ser den vill man hyra en maskin. Men i år har vi inte gjort det.

Surfade runt och såg lite "nya" maskiner utan uppsugningsslang utan istället en sopvals. Undrar just hur dessa fungerar? Skulle vilja prova.


 
Ikväll skall valackerna få nya skor.

Jag skall även packa inför Timråhelg. Ómur har vilodag idag, imorgon strax efter lunch far vi på tävling. När vi kommer fram skall jag rida, lite lätt, visa omgivningen och banan. Även om vi varit dit så blir det inga större krav på honom utan vi tar ett var på anläggningen. Igår red jag honom och då red jag igenom alla gångarter, kände efter så att lydigheten satt där den skulle. Inga nya övningar. Bara sådant som vi redan kan. Så laddar vi.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"