Hem och fundera..

Idag var inte våran dag...
Av fem passläggning fungerade ingen!
Tre försök i femgång och två i speedpass. Istället för att lägga sig i pass slog han över i korsgalopp, varje gång, Varför? Han som i vanliga fall är så säker! Vad är fel? Vad gör jag för fel? Hur åtgärdar jag detta? Frustrationen är stor, just nu. Är det utrustningen, laddningen, uppvärmningen, min kropp, hans kropp, vinterns träning? Frågorna är många och svaren få. Måste analysera. Måste be om hjälp.
Tog mig till A-final i Tölt T8, som absolut inte är våran gren. Men känner ingen glädje. Har strykt mig ur finalen, man måste vara sugen, på hugget. Tittar hellre på mina vänner imorgon och dricker kaffe i lugn och ro.
Men helst av allt åker jag hem och funderar ut en lösning på problemet?!
Nu gäller det att få ordning och ladda om till nästa tävling, i juni på Wången. Det är sällan vi har den förmånen att kunna tävla på nytt om bara några veckor. Oftast har vi långt mellan tävlingarna i Norrland.
Hoppas jag finner en lösning och kan återkomma med ny glädje till Wången. Ómur är ju egentligen en pärla, en riktig Gaedingur. Men idag stämde inte"tangenterna".

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"