Två hagar färdiga

Ómur och jag vid Kallstabäcken

Skyndade mig ut i morse för att rida. Sedan har jag mockat hage, mockat mer hage och ännu mer hage. För att få lite omväxling har jag bytt hage ibland. Lustigt hur hjärnan fungerar. Lättlurad.

En hage är klar idag. Det är hagen där Spes ska föla. Snart är Ómurs hage klar. Ómurs hage är egentligen lätt. Han skiter i några stora högar. Det är bara det att högarna fortfarande är frusna. Man får ta lite varje dag och låta det tina till nästa dag.

Lite mer kvar i valackernas hage. 

Ridstonas hage är också klar. Den har Stina hållit efter.

Sedan är det avelsstonas vinterhage kvar. Den har jag inte börjat med ännu. Har lånat en bajsdammsugare till söndag och då tar jag den hagen. Förhoppningsvis är jag klar med dom andra innan dess.

Fölningshagen rengjord

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"