Stáli från Jemthagen



I måndags när jag var på kurs på Valne gård kunde jag kika på vår unghingst Stáli i hingstflocken. Han är fortfarande lika vacker (inte ett dugg partisk), söt som socker. Ska bli kul att få hem flocken i juni och ha dem hemma hela sommaren. I månadsskiftet sep-okt åker dom sedan tillbaka till Valen gård och då ska Stáli ridas in av Gummi. Ska bli så himla spännande.
Foto Lena Fernlund

Stáli är undan vår fina Meyla från Jemthagen, hennes enda avkomma och vår sista uppfödning.
Stáli är efter Kastali från Västeråsen, Kastalis far är Prins från Knutshyttan.


 
Foto Stina van der Maaten
Foto Stina van der Maaten

Kommentarer

Han har stora likheter med min egna pålle, som är efter Prins från Knutshyttan.. Prins verkar ha starka anlag för att ge en viss typ (formen) av hästar, eller??
M A Friman sa…
Får dom Prins hals, ska man vara lycklig. Stáli har en vacker hals, sedan får vi se hur han bär den under ryttare. Den runda mulen är inte från Meyla, kanske också en Prins detalj?

Den slanka fina kroppen vet jag inte om jag enbart kan hänvisa till Prins, Meyla är ju inte så pjåkig heller :)

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"