En speciell helg...


Trodde jag hade en lugn helg framför mig. Inget speciellt inplanerat, efter en intensiv vecka, det kändes skönt.

Men vad hände?

Först brakade helvetet lös i Stockholm. Fredag blev inte direkt någon myskväll. Det blev något helt annat. Oro för släkt och vänner. Men allt löste sig dock.

Men förutom det så fortsatte allt som vanligt här hemma.

En privatlektion för Gummi blev en hel kursdag. Trevligt, även om vädret var kusligt. Hästen gick ju bra.

Sambon hade sedan bokat bord på stan och basketbiljetter. Östersund vann, vilken tur.


Ridit, mockat hage och i största allmänhet städat på gården och i hagar. Det som göms i snö kommer fram i tö. Fy vale. Känns som om jag spridit vitplast över hela byn. Men kan inte bara vara jag...

Men jag har plockat plast. Rekat hagar. En hel del knorrar och stolpar som måste bytas. Marken måste dock bli lite mjukare innan det går att slå stolp.

Beställt lite nytt material inför våren.

Nu har jag stängt av strömmen till vattenbaljorna. Nu är det vår, på riktigt!

Skiten är fortfarande för blöt och tung. Men tjuvstartar lite.

Nu ser vi fram emot påsk och lite ledigt, håller tummar för finväder.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd