Det kom ett brev...

Alltså förlåt om jag är tokig i min häst! Men vi har just varit ute på en lång träningstur bara Birk och jag. Å han är bara grym!
Han bjuder alltid. Aldrig tjurig på nåt sätt. Pigg och glad.
Går genom stock och sten bokstavligen för mig.
Idag fick hans knäppa matte för sig att rida en genväg genom skogen!
Risigt, trädfällen mm.
Han bara knallar på där jag ber honom. Ingen rädsla ingenting.
Maken sa det när jag kom hem. Du bara ler!
Ja han är så rolig att rida 
Det gjorde du bra Maarit!
Åh, vad detta värmer i uppfödarhjärtatDet lustiga var att Nina ringde på Bruno. Men efter att vi pratat ett tag så tyckte jag att hon skulle komma och titta på Birk istället. Hon kom för att titta på Bruno men det var Birk som stal deras uppmärksamhet, Nina och hennes man. Så bra det blev.
Birk från Jemthagen

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"