Birk från Jemthagen

Får så härliga rapporter från Nina och Birk. Det värmer i uppfödarhjärtat. Så otroligt stor glädje när dom unga hästarna hamnar i rätta händer.

Man planerar, får föl, ser dom växa upp, ger dom rätt förutsättningar, hanterar dom, dom rids in och utbildas. Någonstans på vägen formas en individ som man ska beskriva i en kort annons. Det är hur svårt som helst. Skulle helst vilja skriva en bok om varje häst.

Man skall beskriva, utan att överdriva eller förminska, det jag tycker är viktigt tycker någon annan är oviktigt. Vissa ställer frågor, andra inte. Beskrivande, målande, detaljerat...

Som säljare vill man kunna välja köpare, men den chansen har man väldigt sällan. Det gäller att skriva en så korrekt annons som möjligt och att rätt person läser annonsen, vid rätt tillfälle. Ni hör ju, chansen är ju en på miljonen. Så när det blir rätt då är det extra stor glädje.

Har faktiskt bara ångrat mig en enda gång dvs sålt till någon där det inte blev helt rätt. Ångrade mig så många gånger efteråt. Hade ont i magen varje gång jag tänkte på hästen. Men tror att jag lärde mig något den gången som jag använt mig av senare.

Man får säga nej som säljare om man inte tror på kombinationen. Känns det inte bra i magen kommer det inte bli bra.

Det finns en häst åt alla. Det finns en människa åt varje häst!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"