Chipkontroll


Nu har jag fått hingstarnas pass och kunde ta med mig chipavläsaren ut i hagen.


Fyra hingstar är svarta utan tecken, tre stycken är två år och en är tre år. Lätt som en plätt att hitta sin egen, när man inte sett dem på 8 månader.

När jag var till Valne gård i helgen. Blev jag förtjust i hingsten med det vackra huvudet (bilden ovan), gillade dom snälla ögonen och det breda pannbenet. Lång man och fin hals. Men hade helt ärligt inte en aning.


När killarna sedan kom till oss var jag osäker på vem som egentligen var Stáli. Hade inte passen, men kunde ha hittat just hans chip i WF. Men avvaktade tills jag fick alla passen. 

Valet stod dock mellan denna och en annan, en Divar son, visade det sig senare. Dom såg båda ut som tvååringar. Dom andra två svarta skulle båda kunna vara tre dvs en av dem är en stor tvååring.


Så tillåt mig nu presentera Stáli från Jemthagen. Meylas enda avkomma. Far till honom är Kastali från Västeråsen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd