Tilläggsregistrering


For tidigt i morse. Ville hinna hem innan mörkret, denna fina dag.

På schemat stod ID-kontroller på hästar som ska tilläggsregistreras i Sverige. Senast 160101 ska alla importer registreras i respektive rasförening i Sverige. Innan det ska dom ID-kontrolleras.

Ett tag kändes det som om jag aldrig skulle klivit upp idag. Glömde den superviktiga pennan hemma, fick vända och hämta. Glömde min stämpel hos första kunden, fick vända och hämta. Batteriet i chipläsaren tog slut. Fick leta reda på en affär, mellan två kunder, för att inhandla nytt batteri. Snacka om strul. Men sen så.


Han hem innan mörkret. Fix med foder/hö och motionering av Már. Underbart väder.

En joggingtur, med mina nya dubbade joggingskor. Tjohoo,  ny hobby, det trodde jag aldrig.


Sedan stack vi ut på adventgran jakt. Lite enris och granris till dekoration. Allt tog vi från hingstarnas hage. En gran som fallit och granris som hänger över stängseltråden. Ingen onödig skada på växtligheten.

Nu går det undan, om en vecka är det första advent. Helgen är slut och jag längtar redan till onsdag, kontorsfri onsdag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"