Hjärtat i halsgropen

Idag när jag kom hem från jobbet och skulle ta in Már blev jag lite förvånad. Det stod massor med hästar i hans hage. Det var mörk, så till att börja med fattade jag inte vad jag såg. Men i mörkret avslöjar sig skäckarna väldigt väl dvs jag såg den nästan vita hingstungen Albert. Han skulle verkligen inte vara i den hagen. Ingen annan av stona heller. Till slut konstaterade jag att alla ston stod i Márs hage inkl Már.

Det måste ha blivit stökigt i flocken när två ungston åkte hem till Valne idag. Stona har sprängt två stängsel. Men varför in i Márs hage? Tur kanske, för då hade jag dom inte på byn, lösa.

Men snacka om hjärtklappning innan jag insåg att allt var ok. Många tankar han gå igenom mitt huvud, vem har slagit ihjäl vem. Stona Már eller Már fölungarna...

Ingen var som tur skadad. Pust, men har lite hagstängsel att laga imorgon, tur jag har en dag hemma.

Sånt här är inte roligt den här årstiden när det är kolsvart ute.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"