Bye bye



Idag flyttar denna underbara häst, Ómur.

Inte för gott, men för en lång tid framöver blir han borta. Eftersom jag inte kan rida honom och jag inte vill ha ytterligare en vinter som förra året, med enbart tömkörning och longering. Hade medryttare ett tag, men det blev ändå för lite ridning för honom.

Han är i sin bästa ålder och ska ridas och njutas av. Tränas, kursas och tävlas.

När det dök upp ett tillfälle, nappade jag, utan att tänka länge. Om allt går enligt plan blir han borta till nästa höst. Skulle jag bli bra i min kropp och kunna börja rida, så finns det fler hästar att tillgå. Inte lika utbildade, men någon ska jag väl ändå kunna åka runt på.

Sara Sandqvist skall ha honom på Valne gård. Så jag får säkert hälsa på honom om jag vill det. Inte allt för långt för att åka och snosa.

Det blir ett stort tomt utrymme i stallet efter honom.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"