Träning


Ibland ställer slumpen till det:

-Åt lunch med en vän, vi pratade om hennes träningsform som hon var så nöjd med. Hennes PT kom förbi just där och då, hur sannolikt är det?!

-Oavanstående artikel dök upp i tidningen.

-Gympan jag gått på i vinter tar sommaruppehåll.

-Jag började jobba sommartid i måndags dvs slutar 16.00 ända fram till 15 september.

Så i måndags kl 17.00 var jag iväg på min första träning Power Works med två PT:n. Skit kul och superjobbigt. För att lindra träningsvärken gick jag mitt andra pass igår och tar veckans tredje pass på lördag. Då lockar jag även med sambon. Han "får inte börja" med detta men han får följa med på en "prova på gång".

Vi tränar alltså ute med det som finns dvs grusvägar, bänkar, räcken, trappsteg osv. Oavsett väder, nästan.

Det bästa av allt, jag får hjälp med övningar som passar min onda svanskota. Jag får massor med pepparkakor och inspiration. Jag blir glad!

Ps. Självklart får jag inte pepparkakor utan pepp, rättstavningen på mobilen är inte alltid som den skall vara.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"