Solig onsdag

En regnig maj har vi haft men idag är det ledig onsdag och solsken hmm till att börja med.
Känner en enorm stress i kroppen just nu men försöker sköta den på rätt sätt. Göra något positivt av den. Hämta energi från stressen istället och genom micropauser och träning.
Idag börjar unghästarna dimpa in, ytterligare några på fredag, lördag och söndag. Jag är inte helt klar med sommarhagarna och det stressar mig en aning.
I em (det börjas då) skall halva vår gårdsplan grävas upp. Nu är det slut på lera. Länge leve gruset. Fast räknar med att få leva i en rejäl lergrop i några dagar först innan allt grus är på plats.
Studiebesök hos Jan Persson. Vill jättegärna se hans nya ridhus. Micropaus.
Modevisning med Häst é bäst. Micropaus.
Lite häst besiktning åt Agria och självklart mitt vanliga 8 till 5 jobb.
Har en häst som ska ner till Toftinge. Vet inte när jag ska hinna med det. En dags körning ner och en upp. Annars tar min svanskota livet av mig. Det gör den ändå, så långa sträckor i bilen är rena döden.
Nästa vecka är jag i Tylösand och jobbar i tre dagar. Inte riktigt vad jag behöver just nu men men
Fotvård, micropaus, och några träningspass, måste också hinnas med.
Ska hinna två dagar till Strömsholm och jobba också. Blev bjuden på Nationaldagstävlingarna på Strömsholm men fick tacka nej, hinner inte, tar bara möten denna gång.
Sommarfest på jobbet. Jomenvisst, hinner presic hem från Strömsholm. 
Som avslutning på dom här två närmaste veckorna ska jag fira en 50 åring. 
Jo men visst ja, det roligaste av allt nånstans mitt i denna gröt vägrar jag att missa en fölning. Önskar bara att Spes kunde tala om när.
Därefter Kreta, det må ju vara belöning för lite stress. Ser framför mig en urvriden trasa i en solstol. Haha...
Så glad att jag sagt ifrån mig avelsbedömningen i år.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"