Livet på landet


Kl 16.45 den 26 oktober 2014

Vi har haft en jättefin helg men idag efter att vi ställt om klockan kom mörkret alldeles för tidigt, redan innan fem. 

Jag hinner inte med...

Tutar och kör från tidig morgon, ändå hinner jag inte allt jag borde och vill. Klockan ringer varje ledig dag. Hur vanligt är det bland icke hästfolk?

Målet i helgen var att få klar unghingstarnas hage och lägga ner tråden runt sommarhagarna. Öppna upp lägderna så det är fritt fram för skidåkare, hundspann och skoteråkare i vinter.

Hingstarnas hage blev inte klar. Materialet tog slut. Saknar ca 50 stängselisolatorer och några trådspännare saknas. For in till stan men dom som hade öppet hade inte materialet hemma. Attans!!!

Han börja med att lägga ner tråd, men sen kom mörkret alldeles för tidigt. Dessutom tillkommer allt annat stallpyssel och gårdspyssel. Mockar, klipper buskar, hämtar hö, spånar vindskydd, vatten, vatten, vatten...

Klockomställningen betyder att jag inte hinner hem från jobbet innan mörkrets ingång. Det värsta, så här blir det nu några månader framöver. Så jag behöver verkligen mina lediga dagar på hemmaplan.

Vad gör man på landet? Något hela tiden och jag är helt slut när kvällen närmar sig.

Hur är det att vara sysslolös, ha långtråkigt, inte veta vad man ska göra för allt är redan gjort???

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"