Jag söker medryttare


Jag kommer under vintern att behöva hjälp med ridning av mina hästar pga att jag själv måste göra ett uppehåll för att jag har ont i svanskotan. Det kan bli allt från 3-6 månader.

Jag kommer själv att hålla igång hästarna med longering och tömkörning. Men hästarna måste även ridas och det kommer inte jag att kunna göra.

Så söker någon som vill komma till mig 1-7 dagar i veckan och rida lite olika hästar.

I första hand är det:
Ómur frá Feti, 9 årig femgångshingst. Välutbildad och jättesnäll, med mycket Power med pass som sin bästa gångart.
Rakel från Jemthagen, 8 årigt femgångssto, rids som fyrgångare. Välutbildad och väldigt arbetsvillig.

Om unghästvana finns hos dig, finns även:
Már från Jemthagen, 6 årig femgångsvalack, endast grundutbildad, konvalecent ytterligare 4 veckor.
Thruma från Jemthagen, 4 årigt femgångssto, under inridning, ytterligare 5 veckor. Därefter lite vila och sedan fortbildning.
Bruno från Jemthagen, 3 årig femgångshingst, kastreras under vintern och sätts sedan igång.

Söker endast en ryttare som rider, jag sköter ut- och insläpp, mockning, fodring och dyl. Det mår väl vara lyx om något. Kostar inget och ingen ersättning utgår heller.

Gården finns i byn Kallsta, 1 mil norr om Lit och ca 3,5 mil norr om Östersund. Inga bussförbindelser så det krävs att du har bil.

För den som är medryttare finns möjlighet att låna hästarna till lektionsridning och kurser, transport finns på gården att tillgå. Men i dessa fall betalar du allt själv dvs kursavgifter, bensin osv.

Intresserad, eller vet du någon annan, hör av dig till mig, tfn 070-2242462 eller mail maarit_friman@hotmail.com

Kommentarer

Äsch!! Synd att jag inte bor närmare men ca 9 timmars restid enkel resa är nog lite för långt.. Annars hade jag gärna lånat en femgångshäst.. För jag vill ha EN till att rida.
M A Friman sa…
Ja, det är synd, för låna ut vill jag inte göra. Svanskotan må göra att jag inte kan rida, men annat kan jag ju göra med dom små guldklimparna :)
Usch, stackars dig. Hoppas svanskotan skärper till sig.

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd