Så vackert


Már i gryningen

Utan hästarna skulle jag sällan uppleva varken gryning eller skymning.

När jag kliver upp tidigt, och släpper ut hästarna och fodrar, få jag uppleva det mest magiska ljus i soluppgången.

När jag gör min kvällsrunda, och inspekterar alla sommarhästar, får jag uppleva det magiska kvällsljuset när solen börjar gå ner. 

På vintern när jag nattfodrar kan jag dessutom få uppleva norrsken.

Allt detta magiska och underbara är jag övertygad att jag skulle missa om jag inte hade hästar pga (eller tack vare) sovmornar och TV tittande på kvällskvisten.

Júni i skymningen

Haft en underbar dag på fjället idag. Med trevligt sällskap, vackert väder och underbara vyer.

Han dessutom rida en häst när jag kom hem.

En komplett dag med andra ord. Hösten är fantastisk, så länge den bjuder på finväder.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"