Idag kom hösten


Már ute på tömkörningsrunda

Har idag varit iväg och ridit för Gummi. Lite tips och idéer att knåpa med under hösten. 

För mig är det nu en nedvarvningsperiod inför november vilan. Men nedvarvning behöver inte vara en slapptid. Jag ämnar ändå att använda tiden väl inför vilan.

Kommer även att rida för Gummi nästan en gång i månaden under vintern.

Kom hem från Gummi och tog ut Már på 45 min tömkörning, två flugor i en smäll, både jag och han fick motion. Sedan var det dags för hans dagliga massage. 

Rakel fick vilodag idag då hon inte hans med innan mörkrets infall. Nu blir det totalt mörker vid 20.00 och dessutom var det i eftermiddag både regn och blåsigt - höst på allvar.

Kommentarer

Härligt med tömkörning! Måste köpa en egen tömkörningsgjord, för det tyckte både jag och pålle var kul. Men, är det tömmar eller någon form av skaklar du har? Eller ser det bara ut så på bilden kanske?
M A Friman sa…
Det är reptömmar jag har på bilden. Dom är kortare än mina lädertömmar och därför brukar jag ha reptömmarna när jag är ute och så brukar jag ha lädertömmarna när jag töm-longerar på plan. Lädertömmarna är tunnare och lättare men så onödigt mycket mera töm att släpa på när man inte behöver längden.
Denise sa…
Så tråkigt att det blir mörkt så snabbt nu! :(

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"