Höst och vinterplanering

Härligt att se fram emot

Har bokat in träningstillfällen för Gummi till hösten och vintern, en gång i månaden, nästan i alla fall. Brukar ställa av hästarna 4-6 veckor i slutet av oktober och brukar inte börja rida förrän snön kommer i början av december. Så i november har jag inte bokat någon träning, fast eventuellt ändå?!

Ställer inte av hästarna för att dom behöver vila utan för att jag tycker att det är så vansinnigt trist att rida i november då november blir mörk, regnig, lerig och blåsig. Skulle snön komma och förgylla november är inte behovet av avställning lika stor, då kanske jag inte ställer av alls eller så drar jag bara ner lite på träningstillfällen per vecka. Höststormarna brukar komma oavsett och dom tär väldigt på mitt humör. Tål allt annat väder men inte vind.

Hästarna har fått micropauser under året dvs någon vecka då och då, så det går ingen nöd på dem.

Ser fram emot träningen en gång i månaden, förra vintern gav den jättebra effekt/resultat. Så nu är det dags att planera för nya mål eller gör-om-gör-rätt med dom målen som inte föll på plats från förra vintern.

Höger galoppfattning är mitt hjärnspöke och jag måste bara få den på plats...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"