Gígja reserverad

Gígja 2005


Nu är vet.besiktning bokad för Gígja. Ett orosmoln rusar alltid in i huvudet, går ett snart 17 årigt sto igenom ett böjprov. Jag själv skulle absolut inte klara det. Men det är klart att folk vill köpa sunda och friska hästar och vet.besiktning är positivt för båda parter, både säljare och köpare. Sedan får man titta på vet.besiktningen och dess resultat och ta den med till verkligheten och hästens ålder och det man ska använda hästen till.

Gígja 2010


Går allt bra flyttar hon till Vallentuna, Stockholm, under februari.

Vi har haft Gígja sedan hon kom till Sverige, 2003, och vi köpte henne av uppfödaren Bobo. Så hon har haft ett gott liv denna vackra dam. Hon har givit oss mycket glädje och är en av Ls favoritridhästar.

Gígja 2012


Det är nu det gör ont i hjärtat. Men väljer man rätt köpare så gör man ju ett val åt hästen, som man tror på. Man tror att man väljer någon där hästen ska få ett fortsatt trevligt liv hos, bli ompysslad och använd hos, uppskattad. Jag har ju Thruma kvar, ett stoföl efter Gígja. Thruma är ju dessutom en kopia av sin mor i hagen. Ibland har jag svårt att se skillnad på dem.

Nu ska jag njuta av Gígja riktigt riktigt mycket dom sista veckorna. Mycket släde framförallt. Gud vad jag kommer att sakna det.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"