Dags att börja tävla?!

Har anmält mig till en tävlingskurs som genomförs i omgångar under våren, i Gneisti, med start i februari. En kurs som även innehåller teori och inte bara ridning. Känns väldigt skönt då jag känner att jag tävlat för lite och tappat massor. När det gäller tävlingsreglementet så får jag springa till min vän Maria och uppdatera mig stup i ett. Nu skall jag lära mig själv igen, för en gång i tiden kunde jag det själv. Men gör man uppehåll så tappar man ganska snabbt.

Vilken tur dessutom eftersom det kommer en helt ny domarhandledning i april i år, från FEIF. Domarna har seminarium i helgen och skall sedan utöver det utbildas i två dagar. Därefter kan klubbar erbjuda sina medlemmar/ryttare informationsdagar. Vi får se om Gneisti nappar på det.

Det känns väldigt skönt med en kurs där man kan öva, fråga och fundera.

Så passande och ser så mycket fram emot detta. Så får vi se om det blir någon tävling i vår. Har tjuvkikat lite bland propparna.
Foto Ida Larsson


Delmålet har varit att börja med vintertävlingarna på Wången  och Dille, men...

Vad det gäller Gneistis vintertölt så söks det med ljus och lykta efter personer som vill genomföra tävlingen i feb/mars på Wången. Hittar man ingen så blir det heller inget.

Dilles vintertölt har blivit något annat. Dom har flyttat den till 12 april så det får väl bli Dilles vårtölt istället. Krockar tyvärr med en tävling i proppen som jag faktiskt har funderat på. Vi får väl se...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"