Spruta i baken


Júni från Jemthagen, 1 år, e Blær frá Búðarhóli

Idag får jag en ny spruta vid svanskotan, den fjärde i ordningen. Två år har jag nu gått med smärta. Under hösten har det varit riktigt illa. En mardröm för någon som vill rida. Extra jobbigt när jag har fyra hästar jag skulle vilja hålla igång och ytterligare en tre-åring jag skulle vilja börja med. Ett ridpass går bra, efter två är det helt omöjligt att kliva upp på den tredje. Kliva upp går bra, men sitta i sadeln är smärtsamt och halvhalter ska vi inte tala om.

Har provat flera ergonomiska stolar för att jag har problem att sitta på en vanlig på jobbet. Men inget har hittills varit bättre.

Efter sprutan får jag nu en ny sjukgymnast. Helst skulle läkaren och sjukgymnasten vilja förbjuda mig att rida en lång tid framåt men dom har övertalat mig till en-två månader. Har dock fått tillåtelse att prova barbackaridning, smärtar inte det så är det tillåtet. Har en ridgjord, så ska prova det framöver.

Ska dock fuska lite. Vägrar avstå från bokade kurser med Eyolfur och Gummi. Däremellan blir det enbart markarbete framöver.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd