Mot svin-november




Har med glädje burit min nya mössa denna "rosa" oktober. Imorgon träder vi in i svin-november. Årets värsta månad.

November är en månad då jag brukar ställa av hästarna och ge dem vintervila. Eftersom dom gått på sparlåga hela oktober pga min svanskota så blir det ingen vila i november utan dom fortsätter att gå på sparlåga även denna månad.

Hur motiverar ni er att hålla igång hästarna denna mörka månad? Ge mig tips.

Jag hoppad jag tillåts rida igen när vi kommer in i december. Om inte annat så för hästarnas skull.

Med snön återvänder min ridinspiration. Då gäller det att inte ha ont i några kroppsdelar.

På måndag ska jag till en ny Naprapat, Årenaprapaterna. Vilken i ordningen?!

Kommentarer

Inga-Lill sa…
Ja, motivationen kan verkligen tryta såhär års. Mitt tips är att sätta upp små mål med hästarna och då främst kortsiktiga här och nu. Långsiktiga har man nog för det mesta :) Eftersom du inte får rida gäller det att ha kul mål som man kan jobba med från marken. Tömkör man kan man ju försöka lära in alla möjliga dressyrövningar fast en i taget. Perfekt fram och bakdelsvändning under en vecka. Skänkelvikning mellan koner under en vecka. Ja helt enkelt hitta en övning som man börjar med på måndagen och tar examen på till helgen. Eftersom du har flera hästar kan det vara kul att jämföra hur olika snabbt dom lär sig. Sen kan man pyssla med lastträning (om det behövs) Kunna skicka på sin häst själv t ex. Helt enkelt ta tag i sånt som man kanske skulle vilja få hästen att göra för att underlätta vissa saker men som man sällan tar sig tid till så länge det inte är problem. Vips, så kommer sen snön och allt känns toppen igen. Kram på dig

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"