Ridförbud :(

Morotsbilen kommer imorgon

Har åter fått ridförbud pga min svanskota. Fick ont förra året på vårvintern, gick till sjukgymnast i augusti, fick tillslut en kortisonspruta i oktober. Blev bra :) Men nu i mars-april kom det tillbaka. Var idag till farbror doktorn igen och fick en ny spruta. Shit vad ont det gjorde, denna gång med. Betyder antagligen att han träffar helt rätt.

Ridförbud så länge det gör ont. Ny spruta om tre veckor oavsett om det är bra eller inte då.

Slalom och ridning är ingen bra kombo om man är slarvig med stretsching. Höftböjarna blir för korta och trycker på svanskotan och inflamerar området. Hmm...

Men men det blir säkert bra snart!

Morotsbilen kommer imorgon igen, både till Travet och till Lit. Hästarna har mumsat mycket på morötter den senaste tiden och det känns lyxigt att få servera dom massor med morötter. Mumsar lite själv också. Har inga problem med att dom är lite stora, snea och knöliga. Duger alldeles utmärkt och smakar gott.

Nu börjar morotssäsongen gå mot sitt slut eller rättare sagt mot en ny säsong. Därför vill jag bara säga att den som nappar på mitt inlägg och far till bilen imorgon. Var beredd på att dom kanske är slut eller i lite sämre skick än vanligt. Dom vi köpte sist, var fina, men hållbarheten var inte så extrem lång. Sval förvaring krävs.

Lyxproblem, jag är ledig i fem dagar. Skall fixa hingtarnas hagar, mocka vinterhagar, motionera hästar, måla inomhus och fika i solen om den behagar vara framme. Jag skall även motionera mig själv med promenader och springning, nu när jag inte kan rida.

Väntar på besked ang Meylas CEM test och bakt.prov...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"