Plastsäckar osv



Årets återvinningsprojekt pågår för fullt här hemma även om det är tyst om det här på hemsidan/bloggen.

Det är bara att konstatera att jag behöver något större att samla plastsäckar i, dvs säckar från spånbalarna. Även om jag varit duktig och vikt säckarna från spån och dyl så svämmar det över i just den behållaren.

En förändring, åtminstone hos oss i Lit, hårdplast och mjukplast går i samma. Men jag skulle gott kunna fortsätta med hårdplast i min back men komma på något annat större för mjukplasten.

Tips mottages gärna, för "snygg" och praktisk behållare för mjuk/hårdplast. Annars kanske det bara blir en svart sopsäck, hmm, snyggt var ju önskemålet.

Här ett tidigare inlägg >>> http://jemthagen.blogspot.se/2013/01/atervinning.html

Ser fram emot våren (maj) för då ska jag måla sadelkammaren och göra i ornding där. Vi bytte golvet i höstas och det ska målas och i övrigt blir det lite uppfräschning. Lite nya hyllor och annan praktisk förvaring. Tills dess ska jag även ha klurat ut något fiffigt just för plasten.

Kommentarer

Anna sa…
Jag är nyfiken.. Hur gick det med nya ströet som du provade??
M A Friman sa…
Svar kommer inom kort :)

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"