Onsdag

Onsdag och jag jobbar, ovant. Men vad gör man inte för att kollegorna ska få sportlov. Själv får jag sportlov från imorgon...

Ikväll blir det longering av alla hästarna. Likaså igår. Har en liten period med mycket longering just nu.

Periodvis tycker jag att det är så kul att se hästarna jobba, dvs se själv, från sidan. Jag jobbar ju mina hästar så mycket själv, rättare sagt helt själv, har aldrig någon som tittar eller tycker, tänker eller kommer med tips och idéer. Därav tycker jag att jag får ut mycket av longering och tömlongering, se allt och inte bara känna (höra).

Ibland saknar jag en videokamera (och en filmare) och ett ridhus med speglar.

Får ta igen det med lite kurser och ridning för instruktör.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd