Omväxlande väder



Idag har det verkligen bjudit på omväxlande väder. Mellan dom värsta stormarna har jag faktiskt tagit mig ut på två härliga ridturer idag. Ena stunden yrde snön så man inte såg många meter ute och andra stunden sken solen. Jag prickade in två ganska fina "glapp" i vädret.

Hästarna trivs i detta väder, alla fyra är pigga och glada, framåt och busiga. Glória bjuder på härlig galopp och trav i den halvdjupa snön. Rakel är positiv till det mesta, riktigt busig och pigg, vi kämpar med tölten, som kommer så fint efter en galopp. Även hon har en riktigt häftig trav. Meyla hon är bara helt underbar och Ómur är en enda stor njutning, just nu.

Är lyckligt lottad som har så roliga hästar på stall just nu och att jag får vara ledig och rida dem i dagsljus.

På fredag är det kurs och frågan är vem jag ska ta med mig...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"