Nu håller vi tummarna

Igår kväll vid 23-tiden kom dom fram till Skåne. Meyla var då svag i framknäna och uppdragen i buken. Snälla Anna har haft henne under uppsikt hela natten och idag har hon fått vara ute.

Det är varmt i Skåne och så långt har Meyla aldrig åkte tidigare. Är så glad att vilodagen blev där nere idag isället för igår på Örnäs. Hon behövde vilodagen idag helt klart.

Hon ska nu få dropp, vätskeersättning, inför resan med färjan ikväll. Färjan avgår ca 23 ikväll och sedan reser dom resten av resan tills dom är framme i morgon eftermiddag.

Nu gäller det att hålla henne fräsch den sista tuffa biten.

Jag skulle vilja att dom ställer in vattenhinkar i transporten, men det rekommenderas inte. Då man är rädd att hästarna ska sparka omkull hinkarna och göra sig illa på dem. Man får nämligen inte gå in till hästarna under färjeresan :(

Mitt andra alternativ var att ställa Meyla längst ut i kanten så man lätt kommer åt att kolla upp henne och ge henne ytterligare vatten. Så ofta som tillfälle ges.

Men jag förstår problematiken, alla vill ha sina hästar längst ut och transporten är full med hingstar så det är väl inte så lätt att laburera runt hur som helst.

Man får bara försöka se det lite positivt, även jag skulle vara knäsvag efter en hel dag i transport med massor med snygga kavaljerer ;)

Idag badade Ómur och jag, tänk om Meyla kunde ha fått den avsvalkningen som vi fick.

Nu håller vi tummarna för att lilljejen orkar den sista biten <3

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"