En vanlig dag...

...dag på landet! Började dagen med att ta in fem ston och tre fölungar, för att veterinären skulle komma förbi och ultraljuda. När ston med föl ändå var inne så var det dags för fölens första bekantaskap med grimma och när det ändå gjordes så var det även första "helkroppskontakten" - Imprint training, kallas det så fint i USA.

När jag ändå hade fölen på stall så var det lika bra att id-kontrollera och chipmärka fölungarna, den yngsta var exakt en månad och det är helt ok att göra det så pass tidigt. Det gick supersmidigt. Nu väntar jag bara på betäckningsrapporterna så jag kan fylla i det sista på underlagen.



Hade nästan glömt/förträngt att hovis skulle förbi idag. Så när han tittade förbi var det bara att ställa ridhästarna på rad. Verkningarna tar vi vid ett annat tillfälle.

Han sedan rida både Rakel och Glória.




Att Ómur är ett vattendjur, det har jag upptäkt tidigare. Stoppade ikväll in honom i transporten och körde ner honom till Husholmen, som är ett superställe i Hårkan, en av älvarna som rinner här vid oss.

Han älskar vatten och har bråttom i och gillar att stå och gräva och sparka. Men idag blev det longering i vattenet. Jag vadade i mina stövlar ut till en liten gruskulle och Ómur fick skritta/trava runt omkring mig.

Nästa gång ska han få simma i strömfåran...




Var det någon som sa att man skulle vila upp sig på semestern...?

Kommentarer

Låter som du får dagarna att gå.
På ett mycket bra sätt:)

/Linda
Gitte sa…
Ser helt ljuvligt ut. Underbara bilder - som alltid :)

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"