Träckprov



Jag ser när jag läser gamla inlägg att jag inte berättat om träckprovet. Jag är nöjd med den nya leverantören. Priset blev betydligt billigare än Kollamasken.

Av våra hästar visade resultatet endast mask (ägg) hos Hraffa. Men vi valde, förutom Hraffa, att även avmaska alla åringar och Meyla. Meyla har alltid haft hög dos när vi gjort träckprov. Denna gång missade vi att göra på henne innan hon åkte tillbaka till Gummi. Så hon åkte på en avmaskning av bara farten då jag misstänker att hon har behov av avmaskning, enligt tidigare erfarenhet.

Alla hingstar avmaskas nu i veckan, innan dom kommer hit på sommarbete.

I helgen skall vi jobba med hagarna, gå igenom stängsling, stolpar, underlag, vattenkar, saltstenar osv så att allt är klart för om lite mer än en vecka kommer unghingstarna, stona och Blær.

Stona skall flyttas från sin vårhage till sommarhagen under nästa vecka och sedan är väl sommaren igång :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"