Den fula ankungen










































Idag tog vi en tripp till Valne gård, när jag ändå gjode ett "chip" jobb åt det hållet.

Hälsade på Meyla och Ómur som båda såg ut att må gott.

Men förutom det så tog vi oss en titt i hingstflocken, där bl a Már går. Már var mycket söt som föl, sedan har han varit allt annat än söt under sin uppväxt. Långbent, tunn, avtuggad man osv. Men för varje gång jag ser honom nu så blir han bara snyggare och snyggare. Det finns hopp!

Förutom Már så går där fler Ómur söner. En som heter Bassi, riktig snygging, två år. Bassi är efter det avkomme premierade stoet Muska. Förutom det så försökte jag urskilja ettåriga Ómur söner, en från Sundsvall och en från Mattmar. Han från Sundsvall har en jättevirvel på halsen och jag tror jag fann honom bland alla svarta hårbollar till hingstar. Den från Mattmar kunde jag inte urskilja.

Om några veckor kommer alla dessa 8 hingstar hit till oss och skall må riktigt gott över sommaren. Det ser vi fram emot.

Vi har fått flera förfrågningar om att ta emot fler unghingstar - vi jobbar på det men har ingen lösning just nu.

Har du eller vet någon som har unghingstbete i Jämtland i sommar, hör av er så kan jag hänvisa dom som ringer.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd