Träningen har börjat


Igår var jag på fösta passet, på Itrim, för hösten. Var kräkfärdig efteråt, så himla trött blev jag. Har verkligen njutit lathet under sommarmånaderna. Men nu så är man igång igen. Imorgon blir det ett till pass där. Sedan blir det två till tre pass i veckan framöver och alla vet väl vad målet är...

På kvällen bar det iväg till ridhuset, på Wången, för ett ridpass för Gummi. Varannan onsdag kväll är bokad fram till jul.

Det var så kul, så jag ler fortfarande. Gjorde inget speciellt men hästen gjorde som jag sa och Gummi var sådär lagom "sträng och snäll". Han sprudlade av nya infallsvinklar.

Skall hålla tyglarna som om jag höll i ett värdefullt glas med fint Amarone vin i, inte spilla, inte spilla. Förstod på en gång vad som menades och förväntades.

Istället för som tidigare: En undulat i händerna som inte skall klämmas ihjäl men heller inte skall kunna flyga iväg. Har ni hört den förr?!

Välj den som passar er bäst, jag föredrar ju Amarone vinet istället för undulaten.

Till nästa gång skall vi presentera våra mål med hösten/vintern och vägen dit. Sedan är det bara att rida och rida...

Mina mål för både Meyla och Ómur i vinter är att förbättra och förfina galoppfattningarna bl a, men det fixar vi på hemmaplan under lektionerna för Gummi skall jag ha lite andra små mål.

Är supermotiverad, känns så himla kul!

Kommentarer

Inga-Lill sa…
Skojsigt! Ser fram emot Gummi kursen jag ska gå på om 14 dagar :).
Aahhahaha.. "En undulat.." fniss..

Nä, det där med vinet är lättare att relatera till*s*
Irene sa…
Jag blir så imponerat av Din energi! Hur orkar Du? Sen jag började jobba efter semester så hinner inte jag nånting, känns det som. Lyck till med träning av både dig och dina fina hästar.
Lisa sa…
Hej Maarit! Vad roligt att du kommit igång med träningen :) Bra där med att tänka igenom vilka mål man har med träningen. Ska jag också göra, tack för tipset.

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"