Hraffa ut på äventyr

Tänk så det kan bli. För några vintrar sedan, tror det är tre, annonserade jag efter en ridhäst. Våra ston var dräktiga, unghästarna för unga och dom ridbara unghästarna hade vi sålt, en 5 och en 6 åring. Jag blev hästlös en hel vinter, det kändes inge kul, dålig planering.

Nu har dom där för unga unghästarna vuxit upp, endast ett sto är dräktigt och jag vill inte sälja någon unghäst, ännu. Så i vinter har jag 5 ridhästar, lika dålig planering igen fast åt andra hållet.

Jag skall koncentrera mig på Ómur. Meyla och Rakel skall till Gummi, lite då och då. Glória kan gå på lite sparlåga. Då blir det Hraffa kvar och för henne har jag funnit en superbra lösning. Hon skall till min vän M i vinter. M behövde en ridhäst i vinter och hon och Hraffa kommer att få det superkul.

Vem vet dom kanske tom kommer ut på tävling. Det vore kul för ett 15 år gammalt avelssto. Sätter ingen press på M utan det var hennes idé och ambition.

Hraffa är en superhäftig ridhäst, hon kan göra en lika överlycklig som hon kan göra en förbannad, det är rena bergodalbanan. Men dom lyckliga stunderna är så härliga och så många fler så man står ut med svackorna. Ärligt så blir jag nog lite avis på M som skall få njuta Hraffa i vinter. Men jag har att göra här hemma med fyra ridhästar så detta blir en superbra lösning.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"