Morgonstund


Morgonstund har guld i mun...

Nu är september dagarna som allra bäst. Eftersom vi bor högt, så vaknar vi till strålande solsken från en klarblå himmel men i dalen ligger en dimma. Ur dimman sticker fjälltopparna upp, Oviksfjällen och Åreskutan, det är otroligt vackert.

När det är så här fint har jag svårt att åka till jobbet och sätta mig på kontoret, så ibland tar jag mig en morgon promenad till stonas hage. Imorse var dom så trötta och mysiga.

Tittar man på bilden så kan man se hur fint solen skiner och längst bak är det dimma, som lätt kan förväxlas med gråa moln.

Är lite besviken på asparna, dom höga träden längst till vänster i bilden. Dom brukar varje år bjuda på en ljuvlig gul färg så här i september. Men i år "sket" dom i det och blev bruna istället. Trist för dom brukar vara så otroligt vackra. Men det finns ju fler aspar att njuta av.

Stonas hage har en bedårande utsikt över fjällvärlden och dalen, skall ta och fota den någon dag så ni också får njuta av utsikten.

Trevlig onsdag önskar jag er alla!

Kommentarer

Inga-Lill sa…
Ja, vem vill jobba med den vyn...
Unknown sa…
Säger det igen, du bor fantastiskt vackert. Men hur kan du gilla aspar,jag för krig emot dem? ;-)

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"