Helg rapport!

I helgen var det ridkurs hemma hos Gummi och Maria. Jag fick låna häst av Gummi för att vara med på kursen. En supertrevlig häst, som dom har till försäljning som jag helt klart kan rekommendera den som är på jakt efter en mycket flott tävlingshäst. Jag har även haft möjlighet att prova två Luc Childeric sadlar, helt nya och lite olika i modellen. Det är super när man kan få möjlighet att prova sadlar och jämföra. För en sadel skall ju inte bara passa hästen, utan även ryttarens bakdel.

Förutom kursen så har vi haft besök av Birgitta i helgen, på lördag kväll slog vi dessutom till och bjöd några till "häst" vänner på middag och satt och surra halva natten.

Meyla kördes till Gummi för inridning och det kändes riktigt sorgligt att åka hem därifrån och lämna två pärlor där och inte veta riktigt för hur länge. Men dom blir väl omhändertagna, så det går absolut ingen nöd på dem. Men jag saknar dem redan. Det är så tomt i stallet nu, endast Gígja installad.

En intensiv men mycket trevlig helg. Anläggninen Valne gård, börjar helt klart ta form, med färdigt stall, flott sadelkammare, tvättstuga, stort läckert fikarum med altan för utsikt över ridplanen.

En hälsning till både Maria och Gummi med en stor bamsekram och tack för helgen!

Bilden ovan är på norska hingsten Garpur, bedömd till 8.23 för sin exteriör. Fotograf jag själv!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd