En blogg skall skötas som ett husdjur...

I senaste numret av Tidningen ridsport är det ett reportage om bloggande. Bloggningen har formligen exploderat under dom senaste åren.

En bra blogg är ämnesrelaterad, starkt nischad och innehåller aktuell och relevant information som uppdateras ofta.

Min blogg startade jag från början som en aktuelltsida, som var enklare att sköta än hemsidan. Pga bloggen ändrar jag inte så mycket på hemsidan nu för tiden. Det som förr hamnade på hästarnas egna sidor hamnar nu istället här på bloggen. Bra eller dåligt? Enklare att administrera!

I artikeln står det att bloggen skall skötas som ett husdjur: den behöver vård och omsorg ett par gånger om dagen för att må bra. Där fick man något att leva upp till!

Det skall vara meningsfull omsorg och inget uppdaterande barar för uppdaterandets skull.

Nischad är roligt tycker jag, och det har "pluppat" upp flera stycken bara här i Jämtland, just runt Islandshäst. Super roligt att läsa och följa, tycker jag!

Kommentarer

Carro sa…
Oj, om det var så att min blogg var ett husdjur så hade husdjuret varit död för länge sedan! Haha! Tur att det inte är så. XD

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"