Förändringar i ljuver...

I helgen började jag rutinmässigt gå igenom stona, för att få lite fingerkänsla inför förändringar nu när fölningarna närmar sig. Så nu kollar jag ljuver varje dag, tittar bak i rumpan, trycker lite runt svansroten. Allt för att vara observant på förändringar.

Och i natt hade Hrund fyllt den bakre delen av ljuvret. Spänningen stiger omedelbart! Än är det långt kvar, men väntan har också varit lång och nu börjar det gå mot sitt slut.

I helgen har jag också mockat ur stonas vindskydd, rensat bort all gammal halm som samlats under vintern. Gjort snyggt och rent. I veckan skall jag även förbereda fölboxen. Sen är jag redo! Men vintern den är envist kvar och det stör mig! Man vill ju ha grönt och somrigt i hagarna när fölen skall komma. Men men det blev en miss i planeringen...

I år har vi stohagen direkt utanför sovrumsfönstret och det underlättar!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"