Packning, pyssel och förberedelser



Ikväll blir det packning inför helgens kurs på Wången. Det är inte bara att lämna en gård i tre dagar. Det kräver lite förberedelser. Häst- och gårdsvakten, min sambo, skall vara med i spelet också. Han är ganska med på noterna i övrigt också, men hästarna är inte hans ansvar. Vilket det blir när jag är borta. Imorgonbitti drar det igång med frukost på Wången kl 08.00, sedan rider jag mitt första pass för Erik kl 09.30. Ska bli kul med en ny instruktör och har ju bara hört gott om honom. Sedan blir det lunch och clinic. Efter lunch blir det ytterligare ett ridpass för Erik. Därefter skall jag till massage och då vet jag att massören är en superduktig kvinna. Ska bli så ont-skönt. Eftermiddagen tillbringas i bastu eller bubbelpoolen. Med mycket snack, surr och skratt. Till kvällen blir det middag och därefter "teorilektion/eftersnack". Vill ni höra mer om kursen är det bara att hänga här...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"