Ridkurs på Valne



Wow vilket väder och wow vilken kurs. 

Idag var det åter dags för kurs på Valne gård för Gummi.
Jag hade sista passet innan lunch och sista passet för dagen.
Så började dagen som vanligt hemma, utan stress och med frukost i trädgården.

Sedan till Valne. Har nu, peppar peppat, fått till en god rutin, för lastning och avlastning med Stáli. Han har strulat en hel del, haft lite brådis. Men nu klarar vi oss själva och det går snabbt och smidigt. Nu bygger vi på en långsiktig säkerhet och trygghet.

Väl på plats så var det ridning för mig på en gång. Vad har jag lärt mig idag. Jo, att LE. Vilken glädjekick han ger, fine Stáli.

Sedan lunch, grillade burgare med god melonsallad. Maria är superduktig på mat. Dessutom stod hon i 27 graders värme och grillade åt oss. Hjälte!

Sedan låg jag vid och i poolen i säkert 3 timmar. Ljuvligt :)

Sedan ridpass nr två, sken som en sol. Fick dock åter sådan Meyla-längtan, så det gjorde ont. Undrar om det aldrig går över? Saknaden?

Stáli blev av med sina skor idag. Nu får han semester, förhoppningsvis bara en månad. Sedan hoppas jag att jag får igång honom i god tid till 3-dagars.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd