Thruma är ”hemma”



Idag hämtade vi hem Thruma, som mellanlandat på Valne gård, sedan vi köpte tillbaka henne.

Gummi har ridit/testat av henne i ett par veckor. 

Nu när hon kommit hem får hon gå ensam i en hage fram till våren och tills vi tar av broddarna på stona. Hon känner inte alls dom två andra stona som finns på gården.

Till att börja med blir det lite NH och markarbete. Men inom kort ska jag börja rida henne. Men det är ändå fyra år sedan hon flyttade så vi ska börja med att lära känna varandra lite.

Thruma är ju vår uppfödning. Men jag har aldrig ridit henne. Jag var som sämst i min svanskota när Thruma reds in. Min svanskota var också anledningen till att vi sålde henne.

Men nu är hon tillbaka. I hennes stamtavla finns många av mina favoriter.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"