Nu händer det grejer...


och jag är inte med !!!

Oj, vad det poppar upp mycket aktiviteter nu, både tävlingar och kurser. Både praktiska och teoretiska kurser.

Tävlingar:
15 mars- Vintertölt på Wången
5 april - Vintertölt på Dille
24-26 april - Umeå Islandic cup
12 juni - SM kval på Wången
13-14 juni - uttagningstävling med finaler på Wången

Dessutom ploppar granklubben Kraftur ut med tävlingar och för att inte prata om klubben i Borlänge. Blir så otroligt sugen.

Så otroligt oinspirerande att inte ha en häst att tävla. Det gör att vardagsridningen tappar mål och syfte. Har ju inte haft någon tävlingshäst på två senaste säsongerna och innan det var jag själv skadad två säsonger. Jag har inga högt ställda tävlingsmål men att vara med på det lilla som erbjuds här på hemmaplan vore ändå skoj. Det är ju ändå en liten morot till vinterns långa träning.

Börjar bli rejält trist.

Lägga av eller ta omtag är tankar som allt som oftare surrar i mitt huvud. Mycket skulle man kunna göra för dom pengar man lägger på hästarna. Mycket kostar det att köpa sig en "färdig" häst. Lång tid tar det att börja med en ung. Själv blir man ju inte direkt yngre heller.

Tankarna kommer och går...

Ett liv utan hästar? Fungerar det? Jag är rädd för att jag skulle jobba mer, vilket jag inte vill, men det är ju inget hemma som drar, ingen middagsfodring, ingen ridning. Jag skulle bli en soffpotatis som skulle tapetsera om alldeles för ofta.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"