Bilder på Facebook



Det pågår en utmaning på FB just nu. Man ska lägga ut bilder på hästar som betytt mycket för en. En bild om dagen i sju dagar. Sju dagar räcker inte, det finns ju hur många hästar som helst. Dom allra första ponnyerna, hoppponnyn, hopphästen, galoppören, första islandshästen, första fölet och så Meyla, undrar om jag kan lägga ut en bild på Meyla, varje dag?! Det är hon värd!

Idag la jag ut en bild, som jag gillar så otroligt mycket. För mig speglar den bilden (ovan) så mycket träningsglädje. Det är efter en passtävling. Jag och Maria på Ómur och Hrimnir. Ingen av oss vann, det gjorde Gummi, och Maria slog mig. Men vi hade roligt, träningen hade gett resultat och som vi tränat och haft roligt på vägen. Båda är jättenöjda. Vi har jättefina hästar. Två hästar som lärt oss så otroligt mycket. Det är ju detta det hela går ut på, jobba, slita, utbilda sig, sätta mål och ha ofantligt roligt på vägen. Dessa hästar, tar våra pengar och vår tid, men vad otroligt mycket dom ger oss.

Goliat nedan var ponnyn som fick mig att älska hoppning. Efter honom kom Robinson, en valack efter Robin Z. Det var honom jag provade dom ”höga” hindren med, 125-130 cm. Oh, så mycket dom två betytt. För att inte prata om ponnyn Sampo. En älskad kille, som jag fällt så många tårar för.


Men nedan har vi guldklimparna Russi och Glunten (mfl), det var ju dom som gjorde grovjobbet, att lära mig att rida, både framlänges, baklänges och ibland lite upp och ner (voltige).



Dom här ponnyerna var värd sin vikt i guld. Som dom slet och stod ut. Vilka hjältar. Massor med morötter till alla dom, där dom finns idag.



Sedan hade jag en galoppör, Twenty Down, i många år. I ett års tid tömkörde och logerade jag honom. Han var så het. Då hade jag inte hört talas om ”horseman ship/NH”. Men det var ju det jag sysslade med under det året, för att till slut kunna rida honom i någon annan gångart än galopp. Men gud så jag älskade den hästen. Helt galet.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd