Legend

Victory Tilly - 24 år

Borta bra men hemma bäst. Varit tre dagar i Stockholm. Det var verkligen vår där och här hemma var det riktig vinter när jag kom hem igår kväll. Båda har sin tjusning men jag vill nog allt ha vinter ett tag till.

Måste planera in en rutt till, det är skönt att gå på stan en vardagsförmiddag, som jag gjorde nu. Men måste hinna med lite mer sådant nästa gång. På helgerna är det kaos, men en vardag är betydligt skönare. Kanske en tisdag till torsdag någon gång framöver... Middag tisdag kväll, shopping på en ledig onsdag och sedan flyga hem och jobba på torsdag morgon. Vore väl en bra plan!?

Men igår var jag påväg till flyget alldeles för tidigt. Hade två timmar att förbruka innan jag var tvungen att vara ute på Arlanda. Det är ju nästan på vägen, att åka in på Stall stora Alby. Där står Stig H Johansson med sina travhästar och hans döttrar med sina hopphästar.

I stallet hittade jag den legendariske 24 år gamla herren Victory Tilly. 37 miljoner i prispengar och 70 segrar av 101 starter. Magisk häst!

Kommentarer

Så härligt med en elitidrottare som har hälsan och mår bra också. Fin bild!

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"