Äntligen kursdags



Höstens första endagskurs på Valne gård idag. Äntligen! Nu är vi igång igen och kör ända till nästa sommar. Skönt med ridhus och denna gång med läktare också. 



Nu är det Júni som får följa med. Hur rolig han än är så saknar jag min trotjänare Ómur. Vi har kursat ihop i så många år så det är jobbigt att sätta sig upp på en ny junior och börja om. Jag har ju för flera år sedan sagt ifrån mig det här med unghästar. Men nu sitter jag där igen. Har lite svårt med omställningen från äldre välutbildad till ung och outbildad. Men, just nu har jag inget val. Nu får tiden bara passera och jag får snällt anpassa mig. 

Det är inge synd om mig, har så fina hästar att välja på, men lite ont i hjärtat gör det allt. Allt är annorlunda, från lastning, buflighet och träning. 

Det enda som är lika är fux med stjärn.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

"Lotagen-träsket"

Mobila vindskydd