Tävlingshelg

Stinas vita rosetter

I helgen var det tävlingar på Wången. Jag var iväg med Ómur, Stina från stallet var iväg med sin Thokkadis, Gummi tävlade Meyla och Anna tävlade vår uppfödning Thruma, efter Ómur. Anna och Thruma gjorde debut på ovalbana och var mycket nöjda.

Vädret har varit perfekt och tävlingarna lyckade även om det igår blev upp till en timmes försening.

Stina tävlade för första gången här i Sverige och gjorde en mycket jämn tävling som tog dem till två B-finaler. Utmärkt!

Personbästa i heat 2 på stilpass

Jag avslutade helgen med två 4:e placeringar och gjorde mitt livs bästa prestationer men även riktiga dippar. Helgen var en riktig berg-och-dalbana.

Mitt andra heat i stilpass var så häftigt. För oss var det ett heat på toppnivå. Vi gjorde allt så rätt som vi kan. Kan leva länge på 6,5:an för nedtagning, den kändes ju även så himla bra och då känns det extra kul att få bra poäng.

A-finalen i Femgång F2 var också utmärkt tills vi kom till galoppen. Jag var mycket nöjd med tölten, okej med traven och skritten är ju oftast bra. Mina medtävlande hade dock valt höger varv och i höger varv kommer ju våra hjärnspöken i galoppen. Fick rätt galopp efter fjärde försöket. Idag blev hjärnspökena även kvar till passmomentet, tyvärr. Det var helt kört.
 
Men får suga på mina skrittpoäng, fantastiska!

Mycket nöjd fram till galoppen

Ómur är så lättsam och fantastisk att ha med sig. Åker transport med ett sto. Pratar lite med nått enstaka sto men skriker inte. Kan vila i stallet fast det är stökigt runt omkring. Äter och dricker utan problem.

Ómur i skritt

Fick tyvärr ett litet sår på vänster sida inne i munnen, en sån där förarglig röd prick, inget blodigt. Så nu skall vi kolla tänder och fundera lite på utrustningen. Han har känts mycket mjuk och fin i helgen. Men det blir lite hårdare tag i samband med korsgalopper, uppslag i pass och felfattningar. Men trist med dessa små sår och så otroligt onödigt.

Ómur i tölt



 
Anna och Thruma, Ómurdotter, debuterar på ovalen

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hästens skål

Råd efter kastrering av hingst

"Lotagen-träsket"